joi, 14 octombrie 2010

TOAMNA

Fiecare om are un scop în viată... un dar unic sau un talent spe­cial pe care să-l ofere celorlalţi.
Iar când amestecam acest talent unic cu dedicarea pentru a-i sluji
pe ceilalţi, experimentăm extazul si exultarea propriului nostru
spirit, care, dintre toate ţelurile, reprezintă ţelul suprem.”
dr. Deepak Chopra

Nichita Stănescu


Emotie de toamnă

A venit toamna, acopera-mi inima cu ceva,
cu umbra unui copac sau mai bine cu umbra ta.

Mă tem ca n-am să te mai vad, uneori,
ca or să-mi creasca aripi ascutite pana la nori,
ca ai să te ascunzi intr-un ochi strain,
si el o să se-nchida cu o frunza de pelin.
Si-atunci mă apropii de pietre si tac,
iau cuvintele si le-nec în mare.
Suier luna si o rasar si o prefac
intr-o dragoste mare.





Kipling - If...

Dacã
De poti sã nu-ti pierzi capul, când toti în jurul tãu
Si l-au pierdut pe-al lor gãsindu-ti tie vinã,
De poti, atunci când toti te cred nedemn si rãu
Sã nu-ti pierzi nici-o clipã încrederea în tine,
De poti s-astepti oricât fãrã sã-ti pierzi rãbdarea,
De rabzi sã fii mintit, fãrã ca tu sã minti
Sau când hulit de oameni, tu nu cu rãzbunarea
Sã vrei a le rãspunde, dar nici prin rugãminti,
De poti visa, dar fãrã sã te robesti visãrii
De poti gândi, dar fãrã sã-ti faci din asta un tel,
De poti sã nu cazi pradã nicicând exasperãrii
Succesul si dezastrul primindu-le la fel,
De poti sã-auzi cuvântul rostit cândva de tine
Rãstãlmãcit de oameni, ciuntit si prefãcut,
De poti sã-ti vezi idealul distrus si din ruine,
Sã-l reclãdesti cu-ardoarea fierbinte din trecut,
De poti risca pe-o carte întreaga ta avere
Si tot ce-ai strâns o viatã sã pierzi într-un minut,
Si-atunci, fãrã a scoate o vorbã de durere
Sã-ncepi agoniseala cu calm, de la-nceput,
Iar dacã trupul tãu, uzat si obosit
Îl vei putea forta sã-ti mai slujeascã încã
Numai prin strãsnicia vointei tale si astfel,
Sã steie peste veacuri asa cum stã o stâncã,
De poti vorbi multimii fãrã sã minti si dacã,
Te poti plimba cu regii, fãrã a te-ngâmfa,
De nici amici, nici dusmani nu pot vre-un rãu sã-ti facã
Pentru cã doar dreptatea e cãlãuza ta,
Si dacã stii sã umpli minuta trecãtoare,
Sã nu pierzi nici-o filã din al vietii tom,
Al tãu va fi Pãmântul, cu bunurile-i toate,
Si ceea ce-i mai mult chiar - sã stii - vei fi un OM! (Kipling
)



MOTTO
'' Oamenii invatati, dar fara talent propriu, adica purtatorii stiintei moarte, mi-i inchipui ca o sala intunecata cu o usa de intrare si una de iesire.
Ideile straine intra printr-o usa, trec prin intunericul salii si ies prin cealalta, indiferente, singure si reci....
Capul unui om de talent este ca o sala iluminata cu pereti si oglinzi...Din afara vin ideile intr-adevar reci si indiferente ...dar ce societate , dar ce petrecere gasesc!!!''
Mihai Eminescu



Orice om pe care nu pot sa-l iubesc inseamna pentru mine un prilej de adanca tristete.
Orice om pe care l-am iubit si nu-l mai pot iubi inseamna pentru mine un pas spre moarte.
Atunci cand n-am sa mai pot iubii pe nimeni, voi murii.
Voi care stiti ca meritati dragostea mea, aveti grija sa nu ma ucideti.
GEO BOGZA



Nimic din ce-i omenesc nu mi-e strain.
Abia am timp sa ma mir ca exist, dar ma bucur totdeauna ca sunt.
Nu ma realizez deplin niciodata,pentru ca am o idee din ce in ce mai buna despre viata.
Ma cutremura diferenta dintre mine si firul ierbii,dintre mine si lei,dintre mine si insulele de luminaale stelelor.
Dintre mine si numere,bunaoara intre mine si 2, intre mine si 3.
Am si-un defect , un pacat : iau in serios iarba,iau in serios leii,miscarile aproape perfecte ale cerului.
Si-o rana intamplatoare la mana ma face sa vad prin ea,ca printr-un ochean,durerile lumii, razboaiele…
(Nikita Stanescu)

Orice OM poate fi oricum "Everything expands, in all directions, there is a interconnection between all of the arts, literally between them all, and this is what it is about. I mean, let's say that art and life really should be one, and let's see what happens if we really make them …

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu